Ana Sayfa » Genel » Lazerle Rahim Ağzı Yarası Tedavisi Nasıl Yapılır?
Lazerle Rahim Ağzı Yarası Tedavisi

Lazerle Rahim Ağzı Yarası Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim bölgesi, kadın vücudunda en çok korunan, sağlığına ve güzelliğine en çok dikkat edilen bölgelerden bir tanesidir. Ancak ne kadar dikkat edilirse edilsin bazı durumlarda rahimde yaralar çıkabilmekte ve rahim sağlığı tehlikeye girebilmektedir. Bu gibi durumlar da kadınlar için endişe verici olmakta ve bir an önce rahmin sağlığına kavuşması istenmektedir. Rahim ağzında çıkan yaralar için çeşitli tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Bunlar: Koterizasyon, Kriyoterapi ve lazerle tedavi yöntemidir. Lazerle tedavi yöntemi, diğer işlemlere göre daha kolay bir şekilde gerçekleştiğinden, daha çok tercih sebebi olmaktadır.

Rahim Ağzı Yaraları Neden Olur Belirtileri Nelerdir?

Halk arasında rahim ağzı yaraları olarak bilinen hastalığın tıbbi ismi, servisit olarak adlandırılmaktadır. Servisitler, çeşitli nedenlerden dolayı oluşmaktadırlar. Bunlardan en çok görüleni, enfeksiyon nedeniyle oluşan rahim ağzı yaralarıdır. Bunun dışında, alerjik durumlarda veya tahriş nedeniyle de ortaya çıkma ihtimalleri bulunmaktadır. Rahim ağzı yaralarının başarılı bir şekilde tedavi edilebilmesi için, altında yatan nedenin doğru bir şekilde araştırılması ve tedavinin de ona göre yapılması gerekmektedir. Bu da ancak, iyi bir kadın doğum uzmanı sayesinde mümkün olmaktadır.

Rahim ağzı yaralarında ortaya çıkan ilk belirtiler, genellikle adet dönemlerinin sonunda oluşan anormal vajinal akıntılardır. Bunun dışında, vajinada kaşınma ve yanma, ilişki esnasında yanma ve ilişki sonrasında kanama, idrar yaparken yanma olması ve bel ağrısı gibi belirtiler de gözlenmektedir.

Lazerle Tedavi Nasıl Yapılır ve Yararları Nelerdir?

Kadınları hem fiziki hem de ruhsal olarak olumsuz etkileyen servisit tedavisinde, diğerlerine göre daha kısa sürdüğü ve daha kolay yapıldığı için genellikle, lazerle rahim ağzı yarası tedavisi tercih edilmektedir. Lazerle gerçekleştirilen bu işlem sonrasında gündelik hayata kısmen çabuk dönülse de kanamalar yaklaşık olarak 1 veya 2 hafta daha sürebilmektedir. Bu dönemde temizliğe dikkat edilmesi ve 2 ile 3 hafta arasında cinsel ilişkiden uzak durulması gerekmektedir. Bu süreçte leke şeklinde kanamalar da görülebilmektedir. Lazerle rahim ağzı yarası tedavisi, dokuların lazer kullanarak tahrip edilmesi işlemidir. Bu işlemden olumlu bir sonuç alınması mutlaka iyi bir kadın doğum uzmanı ile mümkün olmaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgi için, Dr Onur Parlak ile görüşme yapılabilir.

Kadın Doğum Uzmanı

En İyi Kadın Doğum Uzmanı Kısırlık, hamilelik, doğum, menopoz, kadın hastalıkları ve ultrasonografi ile ilgili …

4 Yorum

1. Rahim yarasında en iyi ve kesin sonuç alınabilcek yöntem nedir.bu konuda bilgi verirseniz sevinirim

2. Hocam merhaba. Benim rahim ağzında yara vardı ve çok akıntım oluyordu cinsel ilişkimde ağrılı oluyordu. Simir testim temiz çıktı. Doktor yarayı lazerle yaktı. 4 ay sonra hamile kalmak istiyorum. Yarının yakılması hamile kalmama engel olur mu?

• DR Onur PARLAK

Merhaba
      Yaranın yakılması hamile kalmanıza engel olmaz, aksine tedavi olduğunuz için gebelik süreci için daha iyi olur.