Kürtaj istenmeyen ve beklenmeyen gebeliği sonlandırma işlemine denmektedir. Kürtajın ülkemizde yasal sınırı 10 hafta olarak belirlenmiştir. Fakat yine de gebeliği sonlandırmak istediğinizde son haftaya kadar beklememeniz gerekmektedir. Kürtaj merkezleri içinde uygulanan bu işlem farklı tekniklerle kişiye göre yapılan kürtajın en çok kullanılan yöntemi vakum aspirasyonudur.

Vakumlu Aspirasyon

Vakumlu yapılan bu işlem farklı yollar başvurularak yapılabilmektedir. Bundan 4-5 yıl öncesine kadar küret denilen uçları keskin aletlerle kürtaj yapılmaktaydı. Günümüzde artık bu yöntem kullanılmayarak daha modern işlemler yapılmaktadır. Bu konuda Dr.Onur Parlak başarılı çalışmalar yaparak, bölümünde iyi bir yere gelmiştir. Vakumlu aspirasyon işleminde büyük enjektöre benzeyen aletlerle rahim içine negatif basınç uygulanmasıyla yapılır.

Lokal Anestezi ile Kürtaj

Başvuran hastanın özel bir durumu bulunmuyorsa gebelik sedasyon yöntemiyle hafif doz lokal anestezi uygulanarak sonlandırılabilir. Özellikle daha önce doğum yapmış olan kişilerde bu yöntem yeterlidir. Operasyon sonrasında hasta kolaylıkla iyileşerek günlük hayatına geri dönebilir.

Genel Anestezi ile Kürtaj

Hastaya steril kıyafetler giydirilerek anestezi uzmanı eşliğinde uyutulması ile yapılır. Kürtaj doktoru bu esnada vakum yöntemini kullanır ve hasta işlem sonrası uyandırılarak dinlenmeye alınır. Bu işlem yapılmadan önce genelde hastalardan belli sat aç ve susuz kalmaları istenebilir.

Kürtaj Fiyatları

Kişinin isteğine ve mecburi durumlar neticesinde yapılan kürtaj İstanbul ve diğer illere göre fiyat farklılığı gösterebilmektedir. Yapılacak olan kürtaj yöntemine, hastanın genel durumuna, anestezi kullanıp kullanılmayacağına göre kürtaj fiyatları farklılıklar gösterir.

Kürtajdan Sonra Karşılaşılabilecek Yan Etkiler

Kürtaj işlemi sonrasında hafif düzeyli bazı komplikasyonlar gelişebilmektedir. Bu kişinin hassasiyetine ve bağışıklığına göre değişkenlik gösterebilir. Kürtaj sonra oluşabilecek şikayetler ise şu şekildedir;

1. Bulantı ve kusma: Bulantı ve kusma az karşılaşılan bir durumdur. Genellikle sebebi anestezi olmaktadır. Yine de çok fazla olması halinde doktorunuza danışmanız en doğrusudur.
  2. Ağrı: İşlem sonrası ağrı olması olağan durumlardan birisidir. Kasıklarda adet sancısına benzer ağrılar görülebilir. Doktorunuz bununla ilgili size ilaç yazacaktır.
  3.  Kanama: Yaklaşık 1 hafta kadar kanama görülmesi normaldir. Bazen bir iki günde geçebilirken bazen bir haftaya uzayabilmektedir.
  4.  Adet gecikmesi
    Genelde bu duruma çok fazla rastlanmaz, kürtaj işleminden sonra ilk adet ortalama 30,40 gün sonrasında görülür.
  5.  Akıntı ve Kaşıntı
    Kürtaj öncesi yapılan solüsyonla vajina temizlenmesinin yan etkisi olarak sık olmamakla birlikte görülebilmektedir.