Ana Sayfa » Genel » Yasal Kürtaj Ve Fiyatı
Kürtaj İstanbul

Yasal Kürtaj Ve Fiyatı

Kürtaj Nedir

Kürtaj denilen operasyon istenmeyen gebeliklerde ya da tıbbi zorunluluklarda rahimin boşaltılmasıdır. Bu boşaltma işlemi genelde vakum yöntemi ile yapılmaktadır. Ülkemizde yasal kürtaj sınırı 10 haftadır. 10 haftayı geçen gebelik süresinde tıbbi bir zorunluluk yoksa kürtaj işlemi yapılmaz. Bunun dışında kürtaj olmak isteyen kişi evli ise mutlaka eşinin onayı gereklidir. Kürtaj işlemi genellikle genel anestezi verilerek yapılmaktadır.

Kürtaj Nerede Yaptırılmalıdır

İstenmeyen bir gebelik yaşanması durumunda kişi yasal kürtaj sınırını geçmemişse mutlaka bir kadın doğum doktoruna görünmesi gerekir. Kürtaj işlemi profesyonel kişilerce ve uygun ortamda yapılmalıdır. Bu sebeple kadın doğum klinikleri ve hastaneleri bu işlem için çok daha uygundur. Eğer profesyonel olmayan kişilerce bu işlem uygulanırsa enfeksiyon bulaşma riski yüksektir. Bunun dışında kanamanın durdurulması ya da bir daha gebe kalamamak gibi riskleri göze almak gerekir. Kadın doğum uzmanı Doktor Onur Parlak gibi konusunda uzman ve deneyimli kişilere başvurmak kadınların sağlığı için çok önemlidir. Kesinlikle merdiven altı tabir edilen yerlerde kürtaj işleminin yaptırılmaması gerekir.

Kürtaj FiyatıKürtaj Sonrası Dikkat Edilecekler

Genel anestezi altında 10 dakika gibi kısa sürede gerçekleştirilen kürtaj işleminin ardından kürtaj olan kadın bir iki saat içerisinde taburcu edilir. Yaklaşık 10 gün adet kanaması şeklinde kanamalar görülebilir. Operasyon sonrasında hafif baş dönmesi ve kasık bölgesinde ağrıların olması normaldir. Eğer kanamalar çok fazla ise mutlaka doktora danışmak gereklidir. Bunun dışında kürtaj sonrası doktorun verdiği antibiyotik ve ağrı kesiciler düzenli kullanılmalıdır. Bir ay içerisinde cinsel ilişkiye girilmemesi gerekir.

Kürtaj Ücretleri

Kürtaj fiyatları işlemin yaptırıldığı merkeze göre değişmektedir. Eğer kürtaj fiyatları dışında çok düşük bir ücretlerle karşılaşıyorsanız mutlaka bu durumu sorgulamalısınız. Yaptırdığınız merkez yeterli donanıma sahip olmayabilir.

Yasal Kürtaj Fiyatları Nedir?

Yasal Kürtaj İmkanları Nedir? Ülkemizde yasal kürtaj hakkında sınırlamalar iki farklı kanun ile yürürlüktedir ve …