Ana Sayfa » Kadın Hastalıkları » Polikistik Over Sendromu (PCOS)
Polikistik Over Sendromu

Polikistik Over Sendromu (PCOS)

polikistik-over
Polikistik Over

Polikistik over hastalarının yumurtalıklarında çok sayıda yanyana dizilmiş ufak kistler bulunmaktadır..Hastalık aşağıda sekilllerde belirti verir:

-Adet problemleri (seyrek adet görme , adet görememe)

– (Yumurtlama ile ilgili problemler)

– Erkeklik  hormonlarında artışa bağlı aşırı tüylenme , sivilcelenme v.b bulgular

– Yumurtalıklarda çok sayıda küçük yumurta kistleri

– Şişmanlık

ile karakterize bir hastalıktır.
PCOS olan hastalarda  yapılan ultrasonografide yumurtalıklarda büyüme,  ve yumurtalıkta  10 taneden fazla  küçük kist görülür.

Hastalar  genellikle adet düzensizliği (daha çok seyrek adet görme şeklinde), sivilcelenme , yağlı cilt, kıllanma, infertilite (kısırlık) ve kilo artışı gibi belirtilerle hekime başvurmaktadır..

Tedavi:

Tedavide amaçlar; diyet  ile normal vücut ağırlığına gelmeyi sağlamak, androjen hormonlarının seviyesini düşürmek ve tüylenmeyi azaltmak, gebelik istemi varsa bunu sağlamaktır..

Kilolu hastalarda diyet ve egzersizler sayesinde kilo kaybı ile adet düzeni normale dönebilmektedir  ve gebelik şansı artabilmektedir.

Çocuk istemeyen hastalarda en çok kullanılan tedavi seçeneklerinden birisi doğum kontrol hapları ve progesteron hormonlarıdır.

Bir diabet ilacı olan metformin  ovulasyon (yumurtlama) üzerine olumlu etkileri olması nedeniyle bu hastalarda  sıkça  kullanılabilmektedir. Bu yüzden özellikle çocuk istemi olan hastalarda tedaviye eklenebilmektedir.
Çocuk isteyen hastalarda yumurtlamayı uyaran ilaçlar kullanılır

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Video