Ana Sayfa » Kadın Hastalıkları » Myom Ve Tedavisi
Myom

Myom Ve Tedavisi

Myom

Myomlar kadınlarda en sık rastlanan iyi huylu tümörlerdir.Myomlar rahimin düz kas hücrelerinden ve nadir olarak rahimdeki kan damarlarından kaynaklanır.35 yaş üzeri kadınların %20 sinde mevcuttur. Kadınlardaki rahim alma operasyonlarında en sık sebebini oluşturmaktadır.

Myomlar mm lerle ölçülebilen çaplarda olabileceği gibi bazen tüm pelvisi dolduran geniş kitlelere de sebep olabilmektedir. Rahim myomları oluşmasında genetik bir temel olduğu düşünülmektedir.

Myomların büyümesi kadınlık hormonu östrojene bağlı olduğu için maksimum büyüklüklerine genelde üreme çağında ulaşırlar. Menopozla beraber myomlarda ciddi bir küçülme gözlenebilir. Eğer menopozda sonra büyüme gözleniyorsa kanser açısından araştırma yapılmalıdır. Ancak bu dönüşüm oldukça nadir bir durumdur.(yaklaşık %0,04)

Belirtileri; çoğu hasta asemptomatiktir. Yani belirti vermez. En sık görülen semptomlar ise ağrı, bası ve kanama düzensizlikleridir. Genelde adet kanama miktarının aşırı olması gözlenir. Bası semptomları genelde hasta şikayeti olarak belirtilir. Mesane üzerindeki bası sık idrar yapmaya yol açar. Eğer idrar yolları üzerine bası olursa böbrekleri bile etkileyecek tıkanmalara yol açabilir.Rahim arka yüzeyindeki büyük bir myom bağırsaklara baskı yaparak kabızlığa yol açabilir.

Myom kısırlığa yol açar mı?

-Sık rastlanan bir sebep olmamakla beraber kısırlıkla ilişkili olabilir.İmplantasyon ve sperm transportunun bozulmasına bağlı infertiliteye sebep olabilir.

Tedavi Yaklaşımları

Tedavi seçenekleri çok çeşitlidir. Sadece takip, hormon tedavisi, cerrahi tedavi ve radyolojik girişimler olarak sıralayabiliriz.

Hormon tedavisi; myomların medikal tedavisi denemekle beraber tedavi bırakılınca hızla eski boyutuna dönmesinden dolayı kısa süreli olarak veya operasyon öncesi hazırlık döneminde kullanılması önerilmektedir.

Cerrahi Tedavisinde; rahimin korunması gereken ve çocuk planlayan hastalarda myomektomi uygun seçenektir. Myomektomi açık, kapalı (laparoskopik) ve vajinal ve histeroskopik olarak yapılabilmektedir.

Doğurganlığıı tamamlamış menopoz sonrası ve hızlı büyüyen myomlarda ise histerektomi (rahim alma) operasyonu uygulamaktadır.

Son zamanlarda rahim damarının tıkaması sağlayan çeşitli ilaçlarla uterin arter embolizasyonu işlemi de alternatif tedavi yötemlerinden biridir.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Video