Ana Sayfa » İdrar Kaçırma Tedavisi » Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi – (Incontilase)
İdrar Kaçırma Tedavisi

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi – (Incontilase)

Uluslararası Kontinans Derneğinin tanımlamasına göre lazerle idrar kaçırma (üriner inkontinans) sosyal yada hijyenik sorun haline gelen ve objektif olarak gösterilebilen istemsiz idrar kaybı olarak adlandırılır. İdrar kaçırma tüm yaş gruplarında ortalama %20 olarak bildirilirken görülme sıklığı yaşla birlikte artma eğilimi gösterir. Menopoz öncesi dönemde %25-30 iken menopoz sonrası dönemlerde %40 – %50 lere, bakım evlerindeki kadınlarda ise %60- %70 lere kadar çıkabilmektedir. Burada asıl dikkat çekilmesi gereken nokta; menopoz öncesi dönemde her 3 kadından birinde, menopoz sonrası dönemde ise neredeyse her 2 kadından birinde gözlenen bir rahatsızlık olmasına rağmen, idrar kaçırma şikayeti nedeniyle hekime başvurma oranlarının çok düşük olmasıdır.

Sık gözlenen bir problem olması nedeniyle, özellikle yaşlı nüfusun yoğun olduğu toplumlarda önemli bir sosyal, emosyonel ve hijyenik açıdan sorun teşkil etmektedir. İdrar kaçırma kadınların hayat kalitesini kaçırmanın derecesine göre önemli ölçüde düşürürken, gündelik hayatlarını da ciddi derecede zora soktuğu dikkati çeken diğer bir durumdur. Kadın yaşamının hangi döneminde olursa olsun idrar kaçırma şikayeti mutlaka bir sağlık sorunu olarak ele alınmalı, gerekli tetkikler ve değerlendirmeler yapılmalı, altta yatan patolojiler ortaya konarak tedavisi planlanmalıdır.

İdrar kaçırma’da en sık gözlenen tip olan stres üriner inkontinans karın içi basıncın arttığı durumlarda eş zamanlı idrar kaçırma olarak tanımlanmaktadır. Kadınlarda; öksürme, gülme, hapşırma, merdiven çıkma yada ıkınma gibi karın içi basıncını arttıran aktiviteler esnasında idrar kaçışı gözlemlenmektedir. 2. gözlenen tip olan urge inkontinansta ise acil idrar yapma hissiyle beraber olan ancak tuvalete yetişemeden idrar kaçırma gözlenir. 3. tip ise iki tip patolojinin beraber olduğu mix tip olarak adlandırılır.

Hemen hemen her yaşta değişik nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilen bu rahatsızlığın ancak 2 yaş altı ve 85 yaş üstünde kabul edilebilir bir durum olduğunu ve bunun dışındaki yaş gruplarında idrar kaçırmanın mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalık olduğunu söyleyebiliriz.

İdrar Kaçırma Nedenleri

Aşırı kilolu olmak (obezite), ileri yaş, kalıtımsal sebepler, kronik kabızlık, İdrar enfeksiyonları (kadınlarda sistit, mesane iltihabı), vajinal enfeksiyonlar ,İdrar taşları ve tümörleri, zor doğumlar, menopozla ilişkili hormonal değişiklikler, şua tedavisi, sinirsel hastalıklar, kontrol edilmemiş şeker hastalığı, kronik alkolizm, adele gevşeten, tansiyon düşürücü, idrar söktürücü, sakinleştirici, antidepresanlar, alerji ilaçları da idrar kaçırmaya sebep olabilir. Beyin fonksiyonlarında yavaşlamaya neden olan hastalıklar (demans, alzheimer, damarsal hastalıklar)

İdrar Kaçırma Tedavisi

Öncelikle idrar kaçırmaya yol açan veya şiddetini artıran faktörleri azaltmaya yönelik girişimler; kabızlık , şişmanlık , sigara kullanımı, aşırı sıvı alımının önlenmesi gibi ve artmış karın içi basıncını azaltmak için yapılan değişiklikler gibi hayat tarzı değişikliği ile ilgili önlemler ve hastanın pelvis taban kas desteğini arttırmaya yönelik egzersizler planlanabilir (Kegel egzersizleri). Bunun yanında özellikle aciliyet hissi olan hastaların tedavisinde ilaçlar da etkili olabilmektedir. Stress inkontinansın tedavisinde ise, cerrahi yöntemlerle bu sorunu düzeltmek için günümüzde uygulanan çeşitli ameliyat tipleri mevcuttur.

Son dönemde ise kliniğimizde de uygulanılmaya başlanılan Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi ( IncontiLase ) ile operasyon risklerini taşımayan , genel anestezi gerektirmeyen , dikişsiz ,enfeksiyon riski olmayacak bir şekilde idrar kaçırma probleminize çözüm önerileri getire bilmekteyiz.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi ( İnkontilase )

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi fiyatı

Daha öncede belirttiğimiz gibi, kadınların gündelik yaşantısını önemli ölçüde etkileyen, hayat kalitesini ciddi derecede bozan bir durum olan idrar kaçırma şikayeti olan hastalarımıza önerimiz; öncelikle bu durumun utanılacak bir durum olmadığını ve bir çok bayanın bu rahatsızlığı yaşadığını bilmesidir. Hastalarımızın önemli bir kısmı bu konuda kendine göre önlemler almakta ancak sorunu yinede çözmekte zorlanmaktadır.

Bu aşamada sorunun çözümü için bize başvuran hastalarımıza önce detaylı bir muayene neticesinde tedavi için uygunsa , yeni nesil Er:YAG lazer teknolojisi sayesinde üretral bölgede ve vajen ön duvarında fototermal etki neticesinde sıkılaştırma sağlanmaktadır.

Peki neden lazerle tedavi tercih edilmeli?

1-Genel anesteziye gerek olmadığı için, işlemin hastanede olması ve ameliyathanede olması gerekmez. Dolayısıyla anestezi ile ilgili sıkıntılar görülmez.
2-İşlem esnasında veya sonrasında ağrı hissi olmaz.
3-Tedavi esnasında cerrahi prosedürlerde olduğu gibi kesi yapılmadığı için kanama veya enfeksiyon gibi cerrahi komplikasyonlara yol açmaz,işlem sonrası analjezik veya antibiotik kullanılmasına ihtiyaç yoktur.
4-Kesi yapılmadığı için dikiş vs.. gerekmez ,dolayısıyla iyileşme süreci hızlıdır.
5-İşlem öncesi bir hazırlık gerekmez, hasta işlem sonrası günlük rutinine hemen dönebilir.

6-Tüm bu nedenlerden dolayı hasta memnuniyeti yüksek olan bir işlemdir.
Lazerle idrar kaçırma tedavisi (IncontiLase) ileri derecede olmayan stres ve mix tip idrar kaçırmanın tedavisinde kullandığımız, yeni nesil Er:YAG lazer teknolojisidir. Bu teknoloji fototermal etkiyle dokuları uyararak hem yeni kollajen oluşumu tetikler, hem de mevcut kollajen dokusunda yenilenmeyi sağlar. Bu etkiler sayesinde idrar torbasına destek veren vajinal ve pelvik dokular sıkılaşma sağlanmış olur. Böylece kadının idrar tutma fonksiyonları normale döner.

(Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisinin videosunu izlemek için tıklayınız)

Yaklaşık 25-30 dk gibi bir sürede tamamlanan tedavi 20-30 gün arayla 2 kez yapıldığında hastalarımızın idrar kaçırma probleminde ciddi düzelmeler sağlamaktayız.

Kullandığımız yeni nesil Lazer cihazı ile İdrar kaçırma şikayetlerinin tedavisi dışında genital bölge beyazlatma yapabilmekte, iç dudak küçültme işlemi(labioplasty) uygulanabilmekte, kızlık zarı dikimi (hymenoplasty) ve buna ek olarak siğil, rahim ağzı yarası (servikal erozyon) gibi jinekolojik problemlerin tedavisini diğer uygulanan tedavilere kıyasla daha yüksek başarı ve yan etkilere oluşmadan başarıyla yapabilmekteyiz.

Detaylı bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

İdrar Kaçırma Nedir ? Nasıl Farkedilir?

İdrar Kaçırma Nedir? Nasıl Görülür?   İdrar kaçırma günümüzde yaşamın kalitesini düşüren bir rahatsızlıktır. İdrar …

1. İdrar kaçırmanın Lazer Tedavisi ne kadar tutar? fiyati

• Kerime Hanım, İsterseniz kliniğimize gelerek misafirimiz olun ve merak ettiğiniz tüm sorularınızı cevaplayalım.