Ana Sayfa » Kürtaj » Kürtaj (Gebelik Sonlandırılması)

Kürtaj (Gebelik Sonlandırılması)

ÖNEMLİ !
Değerli Hastamız, Öncelikle BURADAKİ yazıyı okuyun!!

Kürtaj İşlemi Nedir?

Kürtaj rahim içerisindeki gebeliğin alınması işlemidir. Ancak kürtaj işlemi sadece istemli gebelik alınması için yapılmaz, düşükten sonra kanama ile gelen hastalarda içeride kalan parçaları almak için veya   boş gebelik  vs, gibi durumlarda da tıbbi nedenli olarak yapılır .. Aslında kürtaj sadece gebeliğin alınması için değil gebe olmayan hastalarda örneğin anormal uterın kanaması olan hastalarda rahim içerisindeki patolojileri tesbit etmek için  biopsi  alınmasını da içeren  geniş bir terimdir.. İşlemi yapabilmek için bazen rahim ağzının genişletilmesi için ince çubuk şeklinde kalınlıkları giderek artan  buji denilen aletler kullanılır. Çoğunlukla bu genişletme işlemi gerekmeden direkt ince plastik kanül ile kürtaj işlemi yapılabilir.

kürtaj istanbul
Kürtaj Fiyatları

Kürtaj da yaş sınırı ve yasal süre nedir?

18 yaşından büyük ve evli olan bayanlar eşlerinin imzası ile 18 yaşından büyük olan bekar bayanlar ise kendi rızaları ile kürtaj olabilirler.

Buraya tıklayarak Kürtajda Yasal sınır ve süre nedir? Video anlatımımı izleyebilirsiniz.

Kürtaj için yasal sınır gebeliğin 10. Haftasına kadardır ( 2,5 ay ) .Daha büyük gebeliklerde bu işlem yapılmamaktadır.. Bunun dışında eğer bebekte ciddi  sakatlık varsa veya  bebek anne karnında öldüyse  yada  anne hayatını tehlikeye sokacak ciddi bir hastalık varlığında kurul kararı ile gebelik sonlandırılabilir… Burada hamilelik haftası hesaplanırken son adetin başladığı tarihten itibaren hesaplanır ve mutlaka ultrasonografi  ile teyid edilir. Genellikle 5-6-7. Haftalar  en uygun zamandır. Daha erken gebelikler çok küçük olduğu için nadiren işlem esnasında alınanama riski vardır, daha büyük gebeliklerde ise ağrı daha fazla olmaktadır ve işlem daha uzun sürebilmektedir.

Kürtaj nasıl, hangi yöntemlerle yapılır? gebelik sonlandırma işlemi hem lokal anestezi, hem de genel anestezi altında uygulanabilir. Genel anestezi altında yapılan  işlem hem hasta psikolojisi açısından hem de işlemin tümüyle ağrısız seyretmesi açısından daha çok önerilmektedir.Ek olarak genel anestezide  en az 5 saat aç olunması gereklidir..

kurtaj-istanbul
İstanbul Kürtaj Merkezi, Gebelik Sonlandırma

İşlemin aşamaları:

İşleme başlarken hasta jinekolojik muayene masasına alınır. Spekulum denilen muayene aleti vajine içerisine yerleştirilir. Vajina içerisi antiseptik solüsyon ile muhtemel bir enfeksiyona karşı koruma amaçlı temizlenir..  Daha sonra genel veya lokal anestezi uygulanır.(çoğunlukla genel anestezi tercih edilir.) Genel anestezi de hasta tamamen  uyku halinde olur ve hiçbir şey hissetmez.. Lokal anestezi istenmişse rahim ağzına iğne ile anestezi uygulanır.(ancak pek tercih edilmez) Daha sonra buji denen  aletler yardımı ile rahim ağzı genişletilmeye başlanır (dilatasyon). Bunun için en ince bujiden başlanılır. Bujiler çaplarının milimetre cinsinden büyüklüğüne göre numaralandırılır (1, 2, 3, 4, 5…..)

Dilatasyon işlemi tamamlandıktan sonra plastik (karmen) kanüller rahim ağzından geçirilerek, rahim boşluğuna ulaşılır. Kanül yerleştirildikten sonra, ucu bu vakum yaratan özel enjektöre bağlanır. Enjektörün düğmesi açılarak negatif basınç ile  enjektör ileri geri hareket ettirilerek rahim içi temizlenir. Rahim içi tamamen temizlenene kadar işleme devam edilir.

Spekulum çıkarılır ve genel anestezi uygulanmışsa hasta uyandırılır.. Ardından ultrason yapılarak rahim içerisi tekrar kontrol edilir,tamamen  temiz olduğundan emin olunur. Hasta kürtaj işleminden yarım saat sonra  dinlenerek günlük yaşamına dönebilir. İşlemden sonra hafif kasık ağrısı ve az miktarda kanama olabilir. Bu yöntem  hem daha az risklidir, daha az ağrılıdır. Hasta isteğine bağlı olarak kürtaj işlemi sonrası veya 1 hafta sonra spiral takılabilir.

Buraya tıklayarak Kürtaj işlemi nedir? Video anlatımımı izleyebilirsiniz.

Kürtaj Sonrası Problemler

Kürtaj kısırlığa sebep olacak bir işlem değildir… Ancak çok sık yapılması durumunda rahim içi yapışıklığa ve enfeksiyona bağlı problemlere yol açabilmektedir… Bir kadının kürtaj olduğu sonradan başkası tarafından veya başka bir doktor tarafından muayene edilse bile anlaşılamaz.  Kürtaj işleminden sonra hastaya antibiyotik ve ağrı kesici ilaçlar verilir ve  bir hafta sonra kontrole çağırılır. Aşırı kanama ve aşırı ağrı durumlarında  beklemeden hemen kontrole gidilmesi gereklidir. Normalde ağrı 3-5 gün sürer  ve  bir  hafta süren az miktarda kanama normaldir. Ateş, şiddetli ağrı ve kramplar olursa, aşırı kanamalar olursa, kötü kokulu aşırı akıntı  olursa hemen kontrole gidilmesi gereklidir. İstanbul Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanı ve jinekolog olarak  kürtaj, küretaj, bebek aldırma, çocuk aldırma gibi konularda sizlere merak ettikleriniz hakkında bilgilendirme yapılır.

Buraya tıklayarak Kürtaj işlemi sonrası nelere dikkat edilmelidir ? Video anlatımımı izleyebilirsiniz.

KÜRTAJ İSTANBUL ANADOLU YAKASI

Op. Dr. Onur Parlak
Sağlıklı Günler Dilerim.

Kürtaj Neden Yapılır?