Ana Sayfa » Kadın Hastalıkları » Genital Siğiller (Kondilom)
Kondilom

Genital Siğiller (Kondilom)

Genital siğiller yani kondilomlar çoğunlukla cinsel temasla geçen (HPV) nin belirli tiplerinden (HPV Tip 6 ve 11) kaynaklanan et renginde  karnıbaharı andıran  oluşumlardır. Cinsel temas dışında sadece cilt teması ile de geçebilirler o yüzden prezervatif kullanılması geçişi yüzde yüz önleyemez. Genital siğiller kadınlarda ve erkeklerde çoğunlukla dış genital organların üzerinde veya anüs civarında ortaya çıkarlar. Daha az olmakla beraber, genital siğiller vajinanın içerisinde ve  rahim ağzında da görülebilir. Kitleler mikroskopla tanınabilecek kadar ufak olabilecekleri gibi, çok sayıda kitlenin yan yana gelmesiyle adeta karnıbaharı andıran bir şekilde büyük de olabilirler.

Nasıl şikayetlere yol açar:

Genital siğiller yanma, kaşıntı veya ağrı gibi belirtilere yol açabilir.

HPV çok bulaşıcı bir virüstür ve gerçek cinsel birleşme olmaksızın yalnızca genital bölgelerin yakın teması ile tuvaletlerden bile bulaşabilir.

Kondilomların görüntüsü tipik olup kolaylıkla tanınırlar. Kesin tanı gerekirse kondilomdan alınan biyopsi  ile konabilir…

Tedavi:

Kitlelerin cerrahi yöntemle çıkarılması, koter yardımıyla yakılması ya da kriyoterapiyle dondurulması, lazer ya da krem şeklindeki çeşitli ilaçlarla tedavi yöntemlerinden biri ya da birkaçı beraberce uygulanabilir. Gebelikte de kriyoterapi ve gebelik açısından sakıncası olmayan bazı ilaçlar ile tedavi yapılır..

Önlem:

Önlem için en etkili yol birden fazla sayıda partner ile ilişkiye girilmemesidir. Eğer birden fazla partner varsa prezervatif kullanmak siğilleri önlemede en etkili yoldur. Fakat siğiller kondomun kapladığı alan dışında da bulunabildiğinden prezervatif zaman zaman etkisiz kalabilir.
Doğum sırasında  ise doğum kanalını, vajen içerisini ve rahim ağzını kapatacak kadar büyük olan  kondilomlarda sezaryen doğum tercih edilir. Küçük ve az sayıda siğil varlığında ise bunların çok nadir oranda bebeğe geçme ve bebeğin solunum yollarında papillom oluşumuna yol açma  riski vardır.

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Video