Ana Sayfa » İdrar Kaçırma Tedavisi » İdrar Kaçırma Nedir ? Nasıl Farkedilir?

İdrar Kaçırma Nedir ? Nasıl Farkedilir?

İdrar Kaçırma Nedir? Nasıl Görülür?

İdrar kaçırma günümüzde yaşamın kalitesini düşüren bir rahatsızlıktır. İdrar kaçırma hemen hemen her yaş aralığında görülmektedir. Ancak bu idrar kaçırma sorunu genellikle 40-50 yaşlarında görülmektedir. Özellikle bayanlarda görülen idrar kaçırma probleminin birçok nedeni vardır.

İdrar kaçırma tedavisi doktoru tavsiyelerine göre idrar kaçırmada erken tedavi oldukça önemlidir. İdrar kaçırmanın nedenlerinin başında stres olduğunu belirten idrar kaçırma tedavisi doktoru bunların dışında enfeksiyon hastalıklarının da sıklıkla idrar kaçırmaya neden olduğunu belirtmiştir. Böbrek hastalıkları da idrar kaçırmayı tetiklemektedir. İdrar kaçırmanın görüldüğü hastalarda bazı durumlarda mesane hastalıkları da tetikleyici olabilmektedir. İdrar kaçırma genellikle ağır kaldırma, aniden fiziksel hareket, spor yaparken olmaktadır. Gülme, hapşırma, öksürme sırasında gerçekleşen idrar kaçırmaları da vardır. Bu tür rahatsızlıkları olan kişilerin erken teşhis ve tedavi için bir uzmana başvurmaları gereklidir.

İdrar Kaçırma Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

İdrar kaçırmada bir kaç tedavi yöntemi mevcuttur. Bu yöntemlerin başında ise egzersiz ile idrar kaçırma tedavisi gelmektedir. Bu uygulama ile hastalar günde belirli periyodik aralıklarla ve süre ile antreman yapmakta ve idrar kaçırma sorununu yok etmeye çalışmaktadırlar. Bunun dışında uygulanan bir başka yöntem ise ilaç tedavisidir. Uzman doktorun önerdiği ilaçların alınıp düzenli bir şekilde kullanılmasıyla idrar kaçırma sorunu azaltılmaya çalışılacaktır. Eğer bu yöntemler yeterli görülmezse hastaya cerrahi işlem uygulamak gereklidir. Bu uygulama öncesi hasta ile uzman arasında bir görüşmenin gerekli olduğunu Dr Onur Parlak dile getirmiştir.

İdrar Kaçırma Ameliyatı Öncesi Ve Sonrası

İdrar Kaçırma Risk Grubu Nedir? Nedenleri Nelerdir?   İdrar kaçırma özellikle yaş ilerledikçe görülen bir …