Ana Sayfa » İdrar Kaçırma Tedavisi » İdrar Kaçırma Ameliyatı Öncesi Ve Sonrası

İdrar Kaçırma Ameliyatı Öncesi Ve Sonrası

İdrar Kaçırma Risk Grubu Nedir? Nedenleri Nelerdir?

İdrar kaçırma özellikle yaş ilerledikçe görülen bir rahatsızlıktır. Erkeklere oranla idrar kaçırma sorunu bayanlarda daha sık görülmektedir. Özellikle strese bağlı olarak gerçekleşen bir sorun olan idrar kaçırmanın nedeni birden fazladır. Doğum sonrası idrar kaçırma da sıklıkla rastlanan bir durumdur. Mesane hastalıkları, idrar yolu enfeksiyonları de idrar kaçırmanın nedenleri arasındadır. İdrar kaçırma bir kaç biçimde ortaya çıkmaktadır. Özellikle ani hareket etmek veya ağır kaldırmakla birlikte ortaya çıkan idrar kaçırma gülme, birden ayağa kalkma, hapşırma gibi nedenlerden dolayı da oluşabilmektedir.

İdrar kaçırma en sık bayanlarda görülmekle birlikte erkeklerde de genellikle 50 yaş sonrası prostat beraberinde görülmektedir. Bu durumun hemen teşhis edilip tedavi edilmesi gereklidir. Aksi taktirde risk taşıyan prostat hastalarının sorunları ilerleyecek ve beraberinde başka bir şekilde prostat kanserini getirecektir.

İdrar Kaçırma Ameliyatı Öncesi ve Sonrası

İdrar kaçırma ameliyatı öncesinde kişinin hikayesi uzman ekip tarafından dinlenmeli ve ameliyata karar verildiği andan itibaren hastanın bu karara uyum sağlaması gereklidir. Ameliyatlar kısa sürmekte ve genellikle lokal anestezi altında yapılmaktadır. Genel anestezinin bazı hastalara uygulandığı bu idrar kaçırma ameliyatları aynı gün taburcu edilmeyi beraberinde getirir. İdrar kaçırma ameliyatı sonrasında hastanın temizliğine çok dikkat etmesi gereklidir. Uzmanın vermiş olduğu ilaçları zamanında ve tavsiye edilen periyotta kullanılması da çok önemlidir. Dr Onur Parlak hastaların bu ameliyat sonrasında yaşam kalitesinin arttığını dile getirmektedir.

İdrar Kaçırma Nedir ? Nasıl Farkedilir?

İdrar Kaçırma Nedir? Nasıl Görülür?   İdrar kaçırma günümüzde yaşamın kalitesini düşüren bir rahatsızlıktır. İdrar …