Ana Sayfa » Kadın Hastalıkları » Ağrılı Adet Görme (Dismenore)
Ağrılı Adet Görme

Ağrılı Adet Görme (Dismenore)

regl agrisi
Regl Ağrısı

Dismenore adet kanaması başlamadan önce ve kanama sırasında görülen ağrılardır. İki tiptir.. İlk adet görmeden itibaren sürekli olan ağrılı adet görme durumuna primer ,.eskiden olmamasına rağmen sonradan başlayan ağrılı adet görme durumuna sekonder dismenore denir. Adet ağrısı (sancısı) rahmin kasılmalarından dolayıdır.. Rahim adet sırasında kanamayı azaltmak için ve içerisinde bulunan kanları dışarıya atabilmek için kasılır. Özellikle bekar kızlarda rahim ağzı fazla açık olmadığı için adet kanı daha zor boşalır ve adet ağrıları daha çok olur.

Sebepleri:

-Endometriozis, myomlar,adenomyozis, pelvik inflamatuvar hastalık (PID),karındaki yapışıklıklar,spiral varlığı,premenstrual sendrom,yumurtalık kistleri, uterus polipleri,rahim içi yapışıklıklar,İmperfore hymen (kızlık zarının kapalı olması)

Tanı:

Ağrılı adet görme (dismenore) sebebini araştırmak için öncelikle muayene ve ultrasonografi yapılır. Özellikle sekonder dismenorede ve tedaviye cevap vermeyen çok şiddetli olgularda endometriozis gibi hastalıkların araştırılması için laparoskopi yapılması gerekebilir.

Tedavi:

Tedavide ağrı kesici ilaçlar sıklıkla kullanılır. Bu ağrı kesicilerin ağrının başlayacağı tahmine dilen günden bir gün önce almaya başlanması çok daha etkili olacaktır,ek olarak doğum kotrol hapları da kullanılabilir Bölgesel sıcak uygulama iyi gelebilir..
Eğer kişide adet kanamasından önce problemler oluyorsa adetten bir hafta önce tuz kısıtlanmasına gidilebilir.
Masaj ve egzersiz de ağrıyı azaltmada faydalı olabilir.
Doğum yaptıktan sonra adet ağrıları genellikle azalır..
Altta yatan bir patoloji varsa gerekli tıbbi ve cerrahi tedavi ile düzeltilir

Lazerle İdrar Kaçırma Tedavisi Video